Katastrofa smoleńska 20.02.2020, 10:48 Dwie sygnalizacje akustyczne podczas podejścia PLF101 do lądowania w Smoleńsku Aktualizacja Znalazłem następujące stwierdzenie dotyczące radiowysokościomierza RW5 odnośnie sygnalizacji zejścia poniżej wysokości decyzji: В приемопередатчике имеется схема...
Polityka 27.01.2020, 11:30 Analiza czwartej ścieżki w zapisie rejestratora CVR samolotu PLF101 w Smoleńsku Niniejsza notka jest moją czwartą notką poświęconą analizie pracy rejestratora CVR samolotu PLF w Smoleńsku. Wcześniej w notce: https://www.salon24.pl/u/gwant/778681,tu154m-systemy-rejestracji-fdr-i-cvr przedstawiłem zasadnicze...
Katastrofa smoleńska 15.01.2020, 13:17 Współpraca systemów nawigacyjnych samolotu PLF 101 w Smoleńsku W raporcie MAK można znaleźć informację o konfiguracji systemów nawigacyjnych samolotu PLF 101 w Smoleńsku w postaci kilku rysunków, między innymi przytoczonym tu rysunkiem 1. Rys 1. Konfiguracja systemów nawigacyjnych w samolocie...
Katastrofa smoleńska 23.12.2019, 05:55 Charakterystyczne miejsca kolizji PLF101 z przeszkodami podczas podejścia w Smoleńsku Moja poprzednia notka: https://www.salon24.pl/u/gwant/1006698,co-zarejestrowal-system-msrp-64-samolotu-plf101-w-smolensku przedstawiała wykresy czasowe, ilustrujące zmiany różnych parametrów lotu samolotu TU154M PLF 101 w...
Katastrofa smoleńska 17.12.2019, 20:07 Co zarejestrował system MSRP-64 samolotu PLF101 w Smoleńsku Zmiana 21 grudnia 2019r ! Wykresy zamieszczone w notce zostały zaktualizowane zgodnie z rezultatami przeprowadzonej dyskusji. Czas zderzenia z brzozą ustawiono wg stenogramu jako 8:40:59.353, a czas kolizji z drzewem, która...
Katastrofa smoleńska 10.12.2019, 11:44 Oryginalne zapisy ostatnich sekund Tu-154 Quwerty znowu coś wyprodukował – tym razem na temat stenogramu dla prokuratury, sporządzonego na podstawie zapisu CVR - patrz : https://www.salon24.pl/u/niegracz/1005117,spreparowane-zapisy-ostatnich-sekund-tu-154 Nie chce mi...
Katastrofa smoleńska 24.02.2019, 11:58 Dynamika lotu podczas podejścia samolotu TU154M w Smoleńsku Tekst zmieniono 5.03.2019 Jak wiadomo, przy braku systemu precyzyjnego naprowadzania typu ILS lub RSBN/PRMG, pilot TU154M nie dysponuje żadnym prostym mechanizmem służącym do utrzymania samolotu na ścieżce schodzenia. Może tylko...
Katastrofa smoleńska 3.02.2019, 10:07 Katastrofa smoleńska - okolice TAWS#38 W notce: https://www.salon24.pl/u/gwant/775564,tu154m-naprowadzanie-w-pionie-podczas-podejscia-do-ladowania wyraziłem pogląd, że w sprawie analizy katastrofy smoleńskiej najważniejsze jest to, co działo się od zejścia samolotu...